e m p r e m t e s

27 de juliol 2010

El gofre i la crep

Farggi de Glòries Centre

Quan va néixer Farggi, la marca popular de la pastisseria La Farga, sabies que quan hi anaves pagaves la qualitat però t'hi posaves les botes de gust. Ara, Farggi és una cadena més, popular, igual de cara, amb productes prefabricats, com les gofres que reescalfen. A Bèlgica, te'ls preparen al moment! Per això, l'altre dia vaig optar per una crep i jo que li pregunto a la dona més gran, són bones, com si no sapigués la resposta.

-La pasta está hecha de hoy -argumenta-. Están muy ricas. Lo ha dicho una señora, esta tarde.

Llavors em faig un parell de reflexions. Quina confiança m'ha de merèixer una cuinera pocatraça (hauríeu de veure com ella i les noies més joves s'esmercen a fer una crep amb un estil que dista molt de les arts belgues i franceses) quan comenta satisfeta que la massa és del dia? Vol dir que altres vegades (quan no ho explicita) la massa és del dia anterior o congelada?

Segona qüestió: la dona que tasta la crep i la qualifica de bona, segons la cuinera, és una Ruscalleda, és a dir, una persona qualificada que s'ha guanyat el respecte i la confiança en l'àmbit culinari, o és una simple anònima (amb tots els respectes), com ho sóc jo? Això em fa pensar si no es fa el mateix en altres sectors. T'imagines un paleta que sosté que s'ha acabat l'obra perquè "els avis que cada dia passen i s'aturen diuen que està prou bé" o que les atraccions de fira rebessin el vist-i-plau dels usuaris que en surten satisfets?

LOCAL: Farggi
ADREÇA: Centre Comercial Glòries (plaça de les Glòries)
OFERTA: Suficient
TRACTE: Correcte
SERVEI: Correcte
AMBIENT: El local és petit, té terrassa però queda enxovada a sota del centre comercial.
IDIOMA: Català / Castellà (preferentment castellà)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails