e m p r e m t e s

23 de març 2007

Telefonistes-androides a la Terra

«Pip-pip». Nou missatge al mòbil: «Responda y consiga un tono gratis». Beneit de mi, ho faig i el telèfon es connecta a no sé quina xarxa. Ara no hi ha forma de tallar la connexió amb el botó de «fi de trucada». Tiro per la sortida brusca: treure la bateria. Després, marco 1, 2 i 3 per alertar a la companyia i saber si és cosa d’ells o d’una estafa.

M’atén un contestador que em demana si vull ser atès en castellà o en català. Trio la segona opció i premo el 2. Passen uns segons i em respon una dona amb un castellà melòdic que em fa pensar en l’Amèrica Llatina. L’«orita» m’informa que per ser atès en català hauré d’esperar molt més i tiro pel dret, que no tinc tot el dia. És el que sol passar a Catalunya quan has de fer gestions: canvi de xip.

Entonces, la «orita» me ruega que atienda unos segundos que se alargan a más de diez minutos. Einstein tenía razón al afirmar la relatividad del contínuo espacio-tiempo. Durante el lapso de tiempo, he sacado dinereo del cajero automático, he realizado una compra básica y me he desplazado. Más de diez minutos! Casi había olvidado que llevaba el teléfono colgado del oído y por poco que no se me adhiere de forma permanente.

A la chica no le consta que la compañía esté regalando tonos, pero tampoco me alerta que pueda tratarse de un virus o de una estafa externa —supongo que estas respuestas no figuran en su esquema de «diálogo básico con el cliente». Por eso me tomo la licencia de alertarla y, como un androide colombiano, añade: «Espero que haya respondido a su consulta. ¿Tiene otra consulta o gestión a realizar, caballero?»

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails