e m p r e m t e s

25 de febrer 2008

Excel·lència ferroviària

Ho he comprovat. No diré que l’espera ha valgut la pena, perquè deu anys és precisament el que no haurien hagut de passar des que es va decidir construir una línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid. El que sí que puc dir és que el TGV era necessari i funciona. He tingut l’ocasió de viatjar-hi, la segona setmana després de l’estrena, i encara em faig creus que per anar a Madrid hagi trigat el mateix que per anar fins altres punts del Principat.

Comprovada l’eficiència del transport, se’m fa molt difícil de creure que a partir d’ara encara hi hagi gent que prefereixi fer el mateix trajecte en avió o en cotxe. També em costa de creure que Adif no doni cap altra més opció als viatgers que fins fa una setmana podien fer el trajecte per un preu més raonable en una altra categoria de trens.

2 comentaris:

  1. Tens raó en que l'AVE és còmode i ràpid, ho sé prou ja que en sóc usaria des de fa molt temps.
    Però...Barcelona ha guanyat mentre Lleida i Tarragona han perdut. Renfe ha decidit prioritzar el viatge directe Madrid-Barna, suprimint trajectes que ja existien i blocant les places perquè hagis de comprar bitllets del que diuen “tarifa puente ave” que et costen el doble del que pagaves abans.
    Com a exemple, abans els últims viatges Lleida-Madrid es podien fer a les 19, les 20 i les 20:30, horari que permetia sortir de treballar de Lleida i tornar a Saragossa o Madrid. Ara, l’últim és el de les 19 i no pots marxar fins el dia següent.

    Ja sé que no és pot tenir content a tothom; però és lògic que, en acabar de completar el tram Tarragona-Barcelona, els que no vivim a la capital ens convertim en viatgers de segona?

    ResponElimina
  2. Ja tens raó, Is_bel, això de carregar-se l'Alvia ha estat un desencert. A més, no tothom està disposat a pagar les tarifes del TGV ni tothom té accés a internet o sap com va per comprar bitllets a preu reduït i amb antel·lació.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails