Pàgines
e m p r e m t e s
- contades (49)
- humanes (68)
- mediàtiques (36)
- reflexives (97)
- viatgeres (26)
28 de maig 2010
El nou Periódico, sense canvis rellevants
| Empremtes
informatives,
mediàtiques
Aquest és un primer tast de la renovada versió digital d'El Periódico de Catalunya. La capçalera no ofereix grans canvis respecte la ja coneguda. Apareix centrada al navegador --cosa que s'agraeix-- i ofereix un color de lletra més amable (gris per a titulars i cos, vermell per als avanttítols i blau clar per a l'hipertext).
La part superior amb la publicitat inclosa segueix sent, però, igual de gran i redueix de 15 a 12 les categories temàtiques, canvi bastant insubstancial. S'engrandeix la tipografia dels titulars de la dreta i també guanyen presència els vídeos, que se situen al capdamunt i una "caixa" força habitual en mitjans digitals, la de "les notícies més comentades, llegides, valorades o enviades".
Més avall, trobem presència de la imatge als "destacats", una tira de fotografies enllaçades a notícies, que ben mirat podria ser més a munt, ocupar tot l'ample de pantalla i oferir una tipografia més gran, ja que es tracta de titulars. Passa el mateix amb "les firmes d'El Periódico" o els articles d'opinió de tota la vida, imatges petites de pèssima qualitat amb el nom de la columna i l'autor a sota sense aportar cap mena d'informació del que ens expliquen --donen per feta la fidelitat cega dels lectors.
Tenint en compte el pes de les xarxes socials (l'internet 2.0) els blogs, comentaris i fotos dels lectors queden massa avall. Això sí, sempre els hi trobarem, siguem en la secció que siguem.
Un cop entrem a les seccions, l'aspecte és similar, amb la qual cosa, la lectura que hauria de fer-se placentera esdevé feixuga i ens ve al cap l'expressió "més del mateix". Text gris i titulars de dues línies o més a banda i banda.
Per ara només parlem d'una versió beta, amb la qual cosa encara pot adaptar-se a les necessitats dels lectors i millorar-se. Cal dir també, que no és l'únic diari que hauria de replantejar-se la presència a la xarxa. Són molts els que sobrecarreguen les portades en lloc de dissenyar una lectura fragmentada, arborescent, que jugues amb grups de temes i diferents colors de lletra.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada