e m p r e m t e s

30 d’abril 2010

Si perds les maletes, no les busquis a l'Abacus



De cara a la diada de Sant Jordi, el web BTVnoticies demanava als lectors i televidents que recomanessin llibres per vies diverses. A mi se'm va acudir recomanar també tres llibreries:
"Catalònia, per familiaritat; Bertrand, perquè ho tenen tot; Abacus, per cooperativa."

Doncs bé, crec que hauré de replantejar la recomanació havent visitat l'Abacus d'Hostafrancs, on el canvi de color de l'armilla, de verd a negre, sembla haver contagiat l'ànim dels treballadors. [segueix]

–Què teniu la novel·la "Maletes perdudes" –vaig preguntar al mostrador del fons.
–No –em va respondre secament un noi de vint-i-pocs anys, de cabells foscos i ulleres de pasta negres, que va abaixar el cap tan bon punt hagué pronunciat el monosíl·lab.
–No us en queda cap?
–No. Se'ns han acabat per Sant Jordi.
–Bé, però en tornareu a tenir?
–Sí, suposo –va murmurar el seu cuir cabellut.

Una conversa així no arriba enlloc i ho vaig deixar estar, sorprès que el noi pusil·lànime no hagués mostrat el mínim interès d'assegurar-se una venda amb un "si vols te'l podem encarregar" o "el tindrem demà, el llibre del Puntí". Res. Vaig dirigir-me cap a la secció de papereria de l'Abacus:

–Que teniu paper de seda?
–Per allà –va fer una de les noies d'armilla negra, mentre gesticulava amb el braç un punt indefinit del local.

Jo que me n'hi vaig i en no trobar el que buscava, insisteixo amb una dona d'uns quaranta anys, petita i rabassuda:

–Perdó, de paper de seda, en teniu?
–Paper de ceba? Sí.
–No, seda. Paper de seda.
–Ceba?
–No. Hi ha paper de seda, que és més fi, i paper de ceba. Jo en vull de seda.
–Busqui per aquí –va fer amb la mateixa desídia que els seus companys.

Fa temps, em vaig dir que no val la pena freqüentar establiments on no et sents ben atès, ni molt menys recomanar-los. Fóra estúpid per la nostra part, havent-hi tants comerços per triar i remenar! Desconec els motius d'aquest canvi de servei a l'Abacus d'Hostafrancs, però davant la situació de crisi, haurien de fer mans i mànigues, no només per guanyar clients, sinó per mantenir els de sempre. Així que si busqueu les "maletes perdudes", no les trobareu a l'Abacus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails